Midwinterfeest in het Von Gimborn Arboretum te Doorn

Op zondag 11 december 2016 is er in samenwerking met de Zweeds Nederlandse Vereniging in het von Gimborn Arboretum een Midwinterfeest. Dit jaar voor het eerst. Het belooft een speciale middag te worden.

In het prachtige diverse bomen- en struikenlandschap is er een bijzonderewinterrondleiding o.l.v. een gids van het Arboretum.

Onze Speelman Nico Pellenbarg zal erbij zijn met zijn accordeon als u aankomt engeniet van koffie/thee en gebak rondom de vuurkorf. In een prachtige bosrijke omgeving kunnen we genieten van verrassende Zweedse muziek, zang en Zweedse klederdracht. Aan weerszijden van het meer staan 2 winterhoornblazers naar elkaar toe te spelen. Ook staan er diverse kraampjes met Scandinavische artikelen en activiteiten.

Daarna is er nog poppenkast voor de kinderen, maar de volwassenen mogen ookkomen kijken. De catering voorziet in glögg, kanelbullar, lussekatter,(kaneel-en/ofsaffraanbroodjes), broodjes worst (korf) en pepparkakor.

Programma Midwinterfeest in Zweedse sferen, Midwinterhoorn blazen en
Herderzang van Charlotte Karlsted:

• 12.00 – 12.30uur: Ontvangst met accordeon muziek van de Speelman(Nico Pellenbarg) en wandelen naar het Scandinavische catering, artikelen en activiteiten pleintje (langs het schelpenpad) dichtbij de boomhut.
  • 12.30 -13.15 uur: Warmen aan de Vuurkorven bij de boomhut en zang en dansen rond een verlichte boom met Speelman Nico en Zweedse zangeres.
  • 13.15 – 13.30 uur uitleg Scandinavische Midwintergebruiken
  • 13.45 – 14.45 uur Wandeling langs de bomen en naar de Midwinterhoornblazers luisteren.
  • 14.45 – 15.00 uur uitleg Midwinterhoornblazers
  • 15.00 – 16.00 uur Poppenkast Sandra Spruit, maak kennis met de poppen.

Prijzen:

• Toegang € 10
  • Donateurs Wachendorf  € 2,50
  • Leden ZNV € 7,50
  • Kinderen onder 12 jaar gratis en vrijwillige bijdrage poppenkast

Graag aanmelden bij Sylvia, per mail activiteiten@znver.nl of bel 020-6935831, na onze bevestiging kunt u het geld overmaken op rekening NL14RABO0159569168 van de ZNV te Hoofddorp o.v.v. Midwinterfeest.

Voor meer info www.gimbornarboretum.nl

Een reactie versturen