Vrijdag 24 maart: Muziek op de Residentie

De Zweedse Ambassadeur dhr. Per Holmström is zo gastvrij om ons vrijdagavond 24 maart wederom te ontvangen op zijn Residentie te Den Haag. Op deze, door de jaren traditie geworden avond, trakteren wij, de Ambassadeur en U op een bijzonder optreden van Duo NoordWest. Dit duo bestaat uit twee leden van onze vereniging, Els Doekes en Thomas Steenweg.

U hebt ze waarschijnlijk al eens ergens horen spelen, ze hebben ook voor Koningin Silvia gespeeld. NoordWest laat zich al meer dan twintig jaar inspireren door de onuitputtelijke rijkdom van de Zweedse volksmuziek en de verhalen daaromheen, over speellieden, instrumenten, rituelen, muziekverzamelaars en sprookjesfiguren, waarbij de grens tussen feit en fictie vaak flexibel is. Op een veelheid aan Zweedse instrumentencombinaties, zoals o.a. de nyckelharpa en Zweedse doedelzak voeren Els en Thomas ons door de diverse Zweedse landschappen en de -soms mystieke- bronnen van deze oude muziekcultuur.

Meldt u zich zo spoedig mogelijk aan bij Sylvia Schellevis van de Activiteitencommissie, stuurt u een mail naar activiteiten@znver.nl of bel 020-6935831.

Wacht niet te lang, om teleurstelling te voorkomen, want er is een beperkt aantal gasten mogelijk om te ontvangen!

Kosten €10,- p.p., voor niet leden €12,50.

Heeft u de bevestiging ontvangen dan graag het totale bedrag overmaken naar bankrekeningnummer NL14RABO0159569168 t.n.v. de Zweeds-Nederlandse Vereniging te Hoofddorp, o.v.v. ‘Muziek Residentie’.

• Deur open:                    19.15 uur
  • Aanvang optreden:      19.30 uur
  • Pauze:                            20.15 uur
  • Vervolg optreden:         20.30 uur
  • Einde optreden:             21.15 uur

Na afloop van dit optreden heeft u uiteraard de gelegenheid om de muzikanten te spreken en de diverse instrumenten van dichtbij te bekijken. Ook zal er een drankje geserveerd worden in de Withdrawingroom.

Adres: de Residentie van de Zweedse Ambassadeur, Lange Voorhout 28, 2508 CH DEN HAAG