Surströmmingskalas

Surströmmingskalas zaterdag 9 september 2017

Zaterdag zullen wij weer worden ontvangen in Buurthuiskamer OASE te Amsterdam voor de viering van dit typisch Zweedse feest.

Dit dankzij het succes van vorig jaar en door een positief aangenomen voorstel van Percy Hamilton tijdens de ALV in 2016.

Het is een bijzondere ervaring voor hen die het nog nooit eerder hebben gegeten. Het ruikt niet lekker, maar het  smaakt heerlijk!

Percy zal ons in de tuin van Oase laten zien hoe een surströmmingsblik op speciale wijze geopend moet worden en hoe de vis wordt gegeten. De surströmming is vanuit Zweden hier naartoe gebracht, maar niet per vliegtuig omdat het streng verboden is deze vis per vliegtuig te transporteren op grond van explosiegevaar.

Als bijgerechten worden het e.e.a. geserveerd zoals tunnbröd, krieltjes en uien. Natuurlijk zullen bier, schnaps en melk niet ontbreken. Nog altijd denken velen dat melk het beste bij surströmming smaakt.

Dit wordt op kleine schaal een echt Zweeds gezellige avond!!

Komt dit meemaken! U zult vast en zeker volgend jaar weer van de partij willen zijn.

Wacht niet met u aan te melden, er is slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Aanmelden

U kunt zich aanmelden bij Sylvia Schellevis per telefoon.: 020-6935831 of per e-mail activiteiten@znver.nl

Kosten

Ledenprijs € 20,- , niet-leden betalen € 25, -. Nadat u de bevestiging heeft ontvangen, kunt u het bedrag overmaken naar rekening NL14 RABO 0159 569 168 t.n.v. de Zweeds –Nederlandse Vereniging te Oostzaan o.v.v. ‘Surströmming’.

Buurthuiskamer OASE, Vrolikstraat 281 te Amsterdam.

Ontvangst

Vanaf 18.30 uur met een drankje in de tuin, waar om 19.00 uur ook de blikken zullen worden geopend.

Bereikbaar

Met OV, elke metro vanaf Amsterdam Centraal of Amstel station. Uitstappen bij Metrohalte Wibautstraat. Neem uitgang Vrolikstraat. Vanaf daar is het 5 minuten lopen.

Komt u met de auto, dan is alleen betaald parkeren mogelijk.