Tack Louis Dirksen och välkommen Wim de Jonge
Förra månaden kunde vi läsa Louis Dirksens sista kolumn i vårt digitala Nyhetsbrev. Efter många års trogen tjänst tog han i majnumret farväl och lämnade över stafettpinnen till sin efterträdare, Wim de Jonge.
Styrelsen och alla trogna läsare vill rikta ett varmt tack till Louis för hans många års bidrag till Nyhetsbrevet. Hans kolumner var alltid originella, informativa och skrivna med mycket humor. Från klumpfiskar och harrar till svensk byråkrati och Kiruna — gång på gång lyckades han överraska oss med speciella berättelser och sitt unika sätt att se på Sverige.
Vi tackar Louis för all tid, allt engagemang och all inspiration som han har lagt ner på Nyhetsbrevet. Vi kommer verkligen att sakna hans Wetenswaardigheter och hoppas att få träffa honom många gånger framöver vid föreningens aktiviteter.
Samtidigt hälsar vi Wim de Jonge varmt välkommen som ny kolumnist. Vi önskar honom mycket skrivglädje och inspiration och ser fram emot att läsa hans bidrag!

Wim de Jonge

