Natos utrikesministermöte i Helsingborg

Den 21–22 maj stod Sverige värd för Natos utrikesministermöte med Natos generalsekreterare Mark Rutte,  som ägde rum i Helsingborg. Genom värdskapet visar Sverige sin ambition att vara en aktiv och konstruktiv allierad i Nato. Torsdagen den 21 maj stod utrikesminister Maria Malmer Stenergard värd för en mottagning på Sofiero slott med deltagande av Kungaparet och statsminister Ulf Kristersson.

Foto ontvangst op Sofiero: Svante Rinalder / Government Offices of Sweden